Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Voimassa 01.05.2021 alkaen.

1.       Yleistä

Apteekin nimi: Tikkakosken apteekki

Y-tunnus: 3003922-1

Sähköpostiosoite: tikkakosken.apteekki(@)apteekit.net

Käyntiosoite: Kirkkokatu 6, 41160 Tikkakoski

Puhelinnumero: 020 78 70 740 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)

Apteekin verkkokauppa myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille. Alaikäiseltä asiakkaalta voidaan edellyttää huoltajan suostumusta ja että alaikäinen voi maksaa verkkokaupassa vain verkkomaksulla. Apteekilla on velvollisuus valvoa muun muassa sitä kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat täyttävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti ja tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla. 

Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme.

2.       Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Tuotteista on saatavilla lisätietoja, kuten elintarvikkeiden ruotsinkieliset tekstit, viimeiset käyttöajankohdat ja alkuperämaa, kysymällä Tikkakosken apteekista. Yhteystiedot edellä kohdassa 1.

Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Arvonlisäverokanta voi vaihdella tilattavan tuotteen tai palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia.

3.       Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta asiakas ei voi kieltäytyä lääkeneuvonnasta. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään ostoskori-vaiheessa vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Verkkoapteekista ei voida toimittaa kylmäsäilytyksen vaativia tai lämpötilaherkkiä valmisteita, ellei toimitustapana ole nouto apteekista tai apteekin kotiinkuljetuspalvelu Tikkakosken alueella.

Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilauksissa apteekki ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä käydäkseen läpi reseptitilauksen. Reseptilääkkeiden tilaaminen vaatii sähköisen reseptin. Reseptilääkkeiden tilaamisessa verkkoapteekista saattaa olla lakisääteisiä rajoituksia.

Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen apteekin tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.

Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksaminen ja maksutavat

Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Apteekin verkkokaupassa ovat käytössä seuraavat maksutavat:
Verkkopankkimaksut (kaikki suomalaiset pankit), luottokorttimaksut (Visa, MasterCard, American Express), mobiilimaksut (MobilePay) ja laskulla maksaminen (Collector Lasku/Osamaksu).
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii kotimainen Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Maksutapahtumaan liittyvissä kysymyksissä pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Paytrailin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät osoitteesta https://paytrail.com/yhteystiedot.

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla (luotonantajana Collector Bank AB) saat korotonta maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää. Lasku erääntyy maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavan kalenterikuukauden viimeiseänä päivänä. Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai voit valita 1-36 kuukauden osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois. Osamaksun korko 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 30,6 %.
Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn. Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Toimitamme tuotteet heti, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Käsittelemme tilauksen apteekin aukioloaikana, kun maksu on suoritettu.

Toimitustavat ja toimituskulut

Pyrimme toimittamaan tilauksen mahdollisimman pian, usein samana päivänä. Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta. Jos tuote on tukkuliikkeestä loppu, otamme asiakkaaseen yhteyttä tilauksen jatkokäsittelyn sopimiseksi. Käsittelemme tilauksia apteekin aukioloaikojen mukaisesti.

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa tilaukseesi liittyvät erilaiset toimitustavat ja niiden mahdolliset toimituskulut ostoskorissa. Tuotteita toimitetaan Suomeen kaikille alueille.
Ulkolämpötilan laskiessa alle nollan, lääkkeitä ei toimiteta Matkahuollon toimitustavoilla. Kaikki muut toimitustavat ovat käytettävissä ympäri vuoden myös lääkkeillä. Ei lääkkeellisiä tuotteita voi tilata kaikilla toimitustavoilla ympäri vuoden.

Apteekilla on käytössään seuraavat toimitustavat:
• Nouto Tikkakosken apteekista (0 €)
• Nouto Tikkakosken apteekin noutoautomaatista, os. K-market Tikkari, Kirkkokatu 6 (ma-pe 7-21, la 8-21, su 10-20) (0€)
• Kotiinkuljetuspalvelu noin 5 km säteellä Tikkakosken apteekista (5 €)
• Matkahuolto Lähellä -paketti (5,90 €) ja yli 50 € ostokset toimituskuluitta (huom! ei lääkkeitä alle nollan ulkolämpötiloissa).

4.       Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus

Peruutus tapahtuu tekemällä peruutusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä peruutuslomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla.

Peruuttamisoikeus ei koske lääkkeitä.

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.

Tuotteen palauttaminen

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus. Palautusoikeus ei koske lääkevalmisteita

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, jos sinetti on rikottu. Näitä ovat mm. lääkkeet, kosmetiikka, piilolinssit ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet. Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla.

Palautettavan tuotteen on oltava alkuperäisessä pakkauksessa, avaamaton ja käyttämätön. 

Palautusohjeet

Jos haluat palauttaa tuotten, ilmoita siitä sähköpostilla apteekin asiakaspalveluun. Palauta tuotteet mieluiten samassa laatikossa, jossa tuotteet sinulle lähetettiin. Palautettava tuote on jätettävä logistiikkatoimijan kuljetettavaksi 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. 

Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, jos tilauksen toimitus on ollut virheetön.
Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Tavaran voi palauttaa postitse ja lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. 

Palautusosoite:
Tikkakosken apteekki
Kirkkokatu 6
41160 Tikkakoski

Apteekista noudetut tuotteet palautetaan tuomalla apteekkiin.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

Hyvitys koskee vain tuotteita, ei toimituskuluja. 

5.       Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.

Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen tai palvelun, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä.

puh. 020 78 70 740, sähköposti: tikkakosken.apteekki(@)apteekit.net

Noutamatta jätetyt toimitukset

Toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta postin toimipaikasta, perimme kuluja vastaavan palautusmaksun. Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota palautusilmoitukseksi.

Vastuunrajoitus

Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.

6.       Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.